Ekonomi

Yeri 10 yıl bulunamıyordu: Kayıp Malezya uçağının enkazı ortaya çıkmak üzere!

İngiliz The Telegraph gazetesinin haberine göre, Cardiff Üniversitesi araştırmacıları, Malezya’dan Çin‘e gitmek için kalkan MH370 sefer sayılı Malezya Havayolları uçağının kaybolduğu gün olan 8 Mart 2014‘te Hint Okyanusu‘ndaki su altı mikrofonları aracılığıyla kaydedilmiş bazı sinyaller keşfetti.

“Küçük bir depreme eşdeğer kinetik enerji ortaya çıkartabilir”

Uçağın düştüğü tahmin edilen saatlerde kaydedilen 6 saniyelik sesin, enkazın bulunduğu noktayı tespite yardım edebileceğini kaydeden araştırmacılar, saniyede 200 metre düşen 200 tonluk bir uçağın küçük bir depreme eşdeğer kinetik enerji ortaya çıkarabileceğini söyledi.

Bu miktarda kinetik enerjinin binlerce kilometre uzaktaki su altı mikrofonlarıyla kaydedilebileceğini belirten araştırmacılar, bölgede bulunan iki su altı dinleme istasyonuna işaret etti.

Araştırmacılar, Birleşmiş Milletlerin Kapsamlı Nükleer Deneme Yasağı Anlaşması‘nı denetlemek amacıyla bir gözetim merkezi olarak kurulan iki istasyonun İngiliz denizaşırı topraklarından Diego Garcia adası ile Avustralya’nın Cape Leeuwin bölgesinde bulunduğunu belirtti.

Cardiff Üniversitesinden Dr. Usama Kadri, sinyallerin birkaç dakikada ulaşabileceği iki dinleme noktasından Cape Leeuwin‘in belirtilen saatlerde bir kayıt yaptığını ancak Diego Costa‘da kayıt bulunamadığını kaydetti.

Bu durumun sesin kaynağıyla ilgili soru işaretleri doğurduğunu aktaran Kadri, benzer enerji çıkaracak patlamalarla bölgede bir sinyal tatbikatı yapılabileceğini ifade etti.

Kadri, tatbikat neticesinde benzeri sinyal ölçümü kaydedilirse bunun Malezya uçağının yerini tam olarak göstereceğini, sinyallerin ilgisiz olması halinde ise arama alanı ve tahmini düşüş saatinin yeniden değerlendirilebileceğini belirtti.

Okyanuslarda yaşanan kazalara müdahalede bu teknolojinin kullanımı üzerine çalışma yaptıklarını vurgulayan Kadri, “Ne yazık ki kayıp uçak için yeni bir arama başlatmak üzere gereken kesinliğe sahip bir sinyal bulamadık. Ancak öneriler yetkililer tarafından takip edilirse gözlemlenen sinyallerin alakalı olma durumu değerlendirebilir ve potansiyel olarak kayıp Malezya uçağının konumuna ışık tutabiliriz.” ifadesini kullandı.

Kadri, geçmişte bir Arjantin denizaltısının bu teknolojiyle bulunduğunu da hatırlattı.

Ne olmuştu?

MH370 sefer sayılı Malezya Havayolları uçağı, 8 Mart 2014’te Malezya’nın Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanından Çin’in başkenti Pekin’e gitmek için havalanmış, uçakla en son kalkıştan 38 dakika sonra iletişim kurulmuştu.

Planlanan rotadan batıya saparak rotasından çıktığı ordu radarlarına takılan uçağın Hint Okyanusunun güneyine doğru uçtuğu bazı radar kayıtlarına yansımıştı.

Uçağın 227 yolcu ve 12 mürettebatla Güney Hint Okyanusunda düştüğü tahmin edilen noktalarda yapılan arama çalışması havacılık tarihinin en pahalı arama kurtarma faaliyeti olmuştu. Ancak bir kısmı MH370’e ait olduğu kesinleşen uçak parçaları dışında uçağa ait hiçbir iz bulunamamıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Cumhuriyet Escort
Kocataş Escort
Sakızağacı Escort
Fatih Escort
Sakızağacı Escort
Kemankeş Karamustafapaşa Escort
Ahmediye Escort
Fatih Escort
Mimar Sinan Escort
Ertuğrul Gazi Escort
Soğanlık Yeni Escort
Balıkyolu Escort
Abdurrahmangazi Escort
Çatma Mescit Escort
19 Mayıs Escort
Çifte Havuzlar Escort
Güneştepe Escort
Üniversite Escort
Zübeyde Hanım Escort
Feriköy Escort
Güzelyurt Escort
Seyyid Ömer Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Yeniköy Escort
İnönü Escort
Paşabahçe Escort
Çifte Havuzlar Escort
Gümüşpınar Escort
Kurtdoğmuş Escort
Beşyol Escort
Kuloğlu Escort
Haznedar Escort
Küplüce Escort
Pazariçi Escort
Sakarya Escort
Altıntepe Escort
Hacımaşlı Escort
Siyavuşpaşa Escort
Velibaba Escort
Çağlayan Escort
Soğanlık Yeni Escort
Marmara Escort
Avcıkoru Escort
Topkapı Escort